Legacy Of UMT Aquaculturist
sila2 la masuk...minum2 dulu...sila2 jangan malu2

Legacy Of UMT Aquaculturist

We wont break...we will always stay together...wherever we are...we are one~
 
HomeHome  Muka DepanMuka Depan  RegisterRegister  Log inLog in  
nak memeriahkan forum...aku open topik baru >> Umah Ensems...dimulai dengan Umah Ensems #1 : Hatchery air tawar... xperlu posting ikut topik...santai2 sesantai2nya...posting sampai 50 dan akan dilock and sila bukak topik baru Umah Ensems #2 : (ups to u tajuk nye)...kita tengok sampai berapa ratus topik ini leh bertahan...off topik + dabel post dibenarkan!!!!

Share | 
 

 Kalimah Allah....pada??

Go down 
AuthorMessage
lavenda9oo8
Ahli Junior
avatar

Posts : 125
Join date : 06/08/2009
Age : 32
Location : PENANG

PostSubject: Kalimah Allah....pada??   Sat Aug 22, 2009 7:33 am

sepatotnya aku post topic nii semalam...tp disebabkan masalah teknikl yg mlampau...
ditmbah lak...thp kshtn yg kurg baik...ku mls lyn tenet yg agk sengal2 ni...

kisahnya cmni...
mak bestfren aku ada wat kenduri doa slamt 2ari sblm puasa....mtk dihndari dr sgala
musibah la..memandang wabak H1N1 pmbunuh senyap ni mkin bermahrajalela....

tetamu dihidngkan ng bihun sup....
kakak bestfren aku ni pn nk mkn la bhun to...
masa nk mkn, die trnmpak sepotong dging yang agk plik...

tgk pnya tgk....nmpak mcm dlm pic ni la CLICK HERE...
tulisan ni terbentuk pada urat dging....pic xclear sgt,,,

betapa aku terpegun dgn kebesaran nya tika kiita sibuk2 menanti kehadiran Ramadhan...
Back to top Go down
broken angel
Admin
Admin
avatar

Posts : 130
Join date : 05/08/2009
Age : 32

PostSubject: Re: Kalimah Allah....pada??   Sat Aug 22, 2009 9:43 am

SUBHANALLAH... tp x nmpk cm sepotong daging la..cm gula2 aku tgk
Back to top Go down
http://www.zenxin.com.my
lavenda9oo8
Ahli Junior
avatar

Posts : 125
Join date : 06/08/2009
Age : 32
Location : PENANG

PostSubject: Re: Kalimah Allah....pada??   Sat Aug 22, 2009 12:14 pm

kan kt bhgian urat....
Back to top Go down
Nurul Ashiq
Ahli Baru
avatar

Posts : 57
Join date : 06/08/2009
Age : 32
Location : segmt, johor

PostSubject: subhanallh   Sat Aug 22, 2009 12:32 pm

subhanallh........
Back to top Go down
adamoo
Admin
Admin
avatar

Posts : 417
Join date : 05/08/2009
Age : 32
Location : terengganu

PostSubject: Re: Kalimah Allah....pada??   Sat Aug 22, 2009 5:04 pm

urmmmm...
nama Allah ada di mana2 dalam dunia kalao kita teliti...
ni yang tersurat...yang tersirat sangat lah banyak lagi...
keinsafan di bulan ramadhan..

_________________
Back to top Go down
http://aquaculturist0508.forumms.net
ain manisa
Ahli Junior
avatar

Posts : 318
Join date : 05/08/2009
Location : jelapang padi

PostSubject: Re: Kalimah Allah....pada??   Sat Aug 22, 2009 5:15 pm

Subhanallah... salah satu kebesaran Allah...

cuba korg belek bentuk pnjg n pendek jari tgn korang... tak rasa cam blh membentuk huruf alif laam laam ha..? huhu~
Back to top Go down
lavenda9oo8
Ahli Junior
avatar

Posts : 125
Join date : 06/08/2009
Age : 32
Location : PENANG

PostSubject: Re: Kalimah Allah....pada??   Sat Aug 22, 2009 5:24 pm

yang to ceq stuju ain...tgan pn tgk btl2 mang ley btk kalimah Allah jgk...

btl to dam...cuma kite prasan atau x je,,,
Back to top Go down
gabanislam
Ahli Junior
avatar

Posts : 147
Join date : 07/08/2009
Age : 32
Location : between the inner ground and sky

PostSubject: Re: Kalimah Allah....pada??   Mon Aug 24, 2009 11:47 am

kalimah Allah ni ad kt mane2 sbnrnye cam adam ngomong, sbb Allah pn dh bgtau terdpt tnda2 kbesarannya kt muka bumi ni.. tp kite kne igt, jgn disebbkn perkara tu kite terlalu taksub smpai ad ssetgh org smpai thp mmuja bnde2 ajaib ni cm (cth klau formation Allah pd daging, simpn dging tu xnk mkn nk wt koleksi, simpn biji kurma nabi yg ad nme Allah utk bermegah2).. spptnye sbg org Islam keajaiban n kebesaran yg Allah tnjukkn pd penciptaan mkhluk-Nya kite ssuli ngn keinsafan terhadap kekerdilan kite n berusha mningktkn ketaqwaan kita kpd Allah sbb Dia lah yg Maha Agung.. tanda keagungan Allah?? kite pn tau n slh stu cnthye pn cik dayah dh tnjk sbb formation Allah dlm arab tu mmg mudah terjdi..

rs pelik kalimah Allah ad pd makhluk-Nya spttnye tidak perlu timbul n yg perlu diteknkn ialah ap usaha pd iman kite lps nmpk bnde2 ni.. adakah sekadar "huyooo!!" n then kmbli kpd perangai lame.. atau "subhanallah" n berusha mningktkan amal kite..

renung2knlah n marilah sama2 berfikir...

p/s: eh terpnjg lak..hehehe, but i'm not jokin' Neutral
Back to top Go down
Anonymouse
Ahli Senior
avatar

Posts : 599
Join date : 14/08/2009

PostSubject: Re: Kalimah Allah....pada??   Mon Aug 24, 2009 4:17 pm

yaaah...
aku skong pe kamil ckap..
smpan ntok wat brmegah2 tu mmg aku rs ckup xbtol..
tmbh2 lagi klo siap pnggil org paper..
stakat ko tnjuk kt sdara mara, kngkawan dhla..
xpyh la nk gebang dlm paper ke hape..
klo korg gugel, bley jmpa mcm2..
pkok, btu, ikn, tmato, awn, buih2 laut, kktus, pe lg...?
tp plng best, da aku bc artikel @ tgk vdeo (xpsti)
tntng peta dnia skrg ni sbnarnya trbalik..
klo korg trbalikkan upside down, korg bleh mmbntukkan kalimah Allah pd bnua tu..
aku nk cte pn pyh.. nk tnjuk gmbr lg la pyh..

p/s: pyh nk cari + pyh nk tnjuk, sbb TENET AKU SLOW!!! WARGH!! serabut serabut
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Kalimah Allah....pada??   

Back to top Go down
 
Kalimah Allah....pada??
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Legacy Of UMT Aquaculturist :: Pengumuman dan Aktiviti Forum :: Perbincangan Umum-
Jump to: