Legacy Of UMT Aquaculturist
sila2 la masuk...minum2 dulu...sila2 jangan malu2

Legacy Of UMT Aquaculturist

We wont break...we will always stay together...wherever we are...we are one~
 
HomeHome  Muka DepanMuka Depan  RegisterRegister  Log inLog in  
nak memeriahkan forum...aku open topik baru >> Umah Ensems...dimulai dengan Umah Ensems #1 : Hatchery air tawar... xperlu posting ikut topik...santai2 sesantai2nya...posting sampai 50 dan akan dilock and sila bukak topik baru Umah Ensems #2 : (ups to u tajuk nye)...kita tengok sampai berapa ratus topik ini leh bertahan...off topik + dabel post dibenarkan!!!!

Share | 
 

 KISAH SERAM KAKI PANCING...

Go down 
AuthorMessage
lavenda9oo8
Ahli Junior
avatar

Posts : 125
Join date : 06/08/2009
Age : 32
Location : PENANG

PostSubject: KISAH SERAM KAKI PANCING...   Fri Sep 11, 2009 1:56 am

Ajis
memang kaki pancing, mana saja lubuk & sungai semua dia pergi,
kalau ada yg cakap kat sungai tu ada ikan, ajis mesti pi try mancing
kat situ. Satu hari masa minum kat kedai kopi Pak Ngah Jiman, Ajis
terdengar rakan2 sekampungnya bercerita tentang satu lubuk baru yg
banyak ikan ditemui kat sungai di kampung seberang, kampung tu agak
jauh & pedalaman sungai tu lebih kurang 5 km dr kampung tu, dekat
tepi pinggir hutan.


Tengahari tu, Ajis dah bersiap nak pegi memancing kat lubuk yg
diceritakan, siap pakai helmet, Ajis masukkan bekalan minum petang
dan pancingnya dlm raga motor. Sepanjang perjalanan Ajis bernyanyi
riang, jauh jugak nak ke kampung seberang tu, dah hampir masuk waktu
Asar baru Ajis sampai, teringat pulak dia tak sempat solat Zohor tadi
& dia terpikir, karang kalau terus pi sungai tu, tak sempat plak
solat
Zohor.

Tak lama kemudian Ajis nampak sebuah surau yg agak uzur kat tepi
jalan sunyi kampung tu. bergegas dia berhenti, ditengoknya keliling tak
ada orang, sunyi saja surau tu. Ajis segera mengambil wuduk dgn
tergesa2 sbb waktu Zohor dah hampir nak habis.
Masa Ajis di rakaat yg kedua, Ajis tiba-tiba terdengar bunyi suara
orang ketawa. Bulu romanya tiba2 meremang, "Hish, sapa pulak yg
gelak2 tu?" bisik hati Ajis, setiap kali Ajis sujud, Ajis terasa kepala
& tengkuknya berat dr biasa, Ajis tak sedap hati, ni surau tinggal
ker,sbb dah uzur sangat dan alahai, sapa pulak duduk kat tengkuk dia
ni.

Sedaya-upaya Ajis tenangkan hati, selesaikan solat dgn segera, dia
nak tinggalkan cepat surau tu. Bulu romanya semakin meremang-remang sbb
suara org ketawa semakin ramai, ada yg sampai terbatuk-batuk.
Syukur, Ajis dah berada di tahiyat terakhir, selesai memberi salam ke
kanan dan ke kiri, Ajis meraup mukanya dgn tangan dr atas ubun2
kepala sampai ke dagu, then tiba-tiba Ajis tersedar.
hehehe...rupa- rupanya dia terlupa nak tanggalkan helmet masa nak
sembahyang tadi, sbb terlampau nak cepat, bila dia toleh belakang,
patutlah dengar orang ketawa, rupa-rupanya tok imam, bilal dan orang2
kampung yg dtg nak sembahyang Asar duk gelakkan dia sebab Ajis
sembahyang pakai helmet, patut ler kepala dia rasa berat semacam.

Terus Ajis blah macam tu ajer, tak jadi pi memancing, dia pusing
balik,
sembahyang Asar kat rumah sendiri sajalah jawabnya..
Back to top Go down
broken angel
Admin
Admin
avatar

Posts : 130
Join date : 05/08/2009
Age : 32

PostSubject: Re: KISAH SERAM KAKI PANCING...   Sat Sep 12, 2009 9:55 am

kamu da pandai wat lawak skg
Back to top Go down
http://www.zenxin.com.my
BaCkSpACe
Ahli Junior
avatar

Posts : 287
Join date : 18/08/2009
Age : 32
Location : JaPaN

PostSubject: Re: KISAH SERAM KAKI PANCING...   Sat Sep 12, 2009 1:41 pm

hahaha...syabas mere beti...
seram gak mle2 tp akhirnya hahahahaha...
aku g mancing takpe...nek kete..
so takde la episod seram tu...hihih...
Back to top Go down
ikrom
Ahli Junior
avatar

Posts : 287
Join date : 16/08/2009
Age : 32
Location : Kay Bee

PostSubject: Re: KISAH SERAM KAKI PANCING...   Sat Sep 12, 2009 4:13 pm

x seram pn....
Back to top Go down
Anonymouse
Ahli Senior
avatar

Posts : 599
Join date : 14/08/2009

PostSubject: Re: KISAH SERAM KAKI PANCING...   Sat Sep 12, 2009 10:29 pm

aku pnah baca neyh...
kt mana ekk?
mastika kot..
Back to top Go down
terataibaiduri
Ahli Skodeng
avatar

Posts : 13
Join date : 08/09/2009
Age : 71

PostSubject: Re: KISAH SERAM KAKI PANCING...   Mon Sep 14, 2009 5:10 am

broken angel wrote:
kamu da pandai wat lawak skg

Lg seram kalo tgh2 syok mancing sambil lyn rokok surya yg baru pow dari indon2 taman ida (ekei & kajo ) pastu dgr bunyi yg x brape merdu cm ade manusia wat summersault kt kolam. silap la gua xde time tu > x refer kat sape2 lg2 hilmi n aus...hahah
Back to top Go down
ekei47
Admin
Admin
avatar

Posts : 439
Join date : 11/08/2009
Age : 32
Location : pandan indah-bangsar-TTDI-bandar utama-sg.buloh-melaka-kluang-jaybee-kaybee

PostSubject: Re: KISAH SERAM KAKI PANCING...   Mon Sep 14, 2009 10:10 pm

terataibaiduri wrote:
broken angel wrote:
kamu da pandai wat lawak skg

Lg seram kalo tgh2 syok mancing sambil lyn rokok surya yg baru pow dari indon2 taman ida (ekei & kajo ) pastu dgr bunyi yg x brape merdu cm ade manusia wat summersault kt kolam. silap la gua xde time tu > x refer kat sape2 lg2 hilmi n aus...hahah

pembetulan. bukn kolam. tp mengabang. mmg menyeramkan time tu. sejuk pale lulut gua.

_________________
it never was a love. it's an obsession.
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: KISAH SERAM KAKI PANCING...   

Back to top Go down
 
KISAH SERAM KAKI PANCING...
Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Legacy Of UMT Aquaculturist :: Pengumuman dan Aktiviti Forum :: Cerita, Gambar & Video Lucu..-
Jump to: