Legacy Of UMT Aquaculturist
sila2 la masuk...minum2 dulu...sila2 jangan malu2

Legacy Of UMT Aquaculturist

We wont break...we will always stay together...wherever we are...we are one~
 
HomeHome  Muka DepanMuka Depan  RegisterRegister  Log inLog in  
nak memeriahkan forum...aku open topik baru >> Umah Ensems...dimulai dengan Umah Ensems #1 : Hatchery air tawar... xperlu posting ikut topik...santai2 sesantai2nya...posting sampai 50 dan akan dilock and sila bukak topik baru Umah Ensems #2 : (ups to u tajuk nye)...kita tengok sampai berapa ratus topik ini leh bertahan...off topik + dabel post dibenarkan!!!!

Share | 
 

 Tahukah Anda??

Go down 
Go to page : Previous  1, 2
AuthorMessage
Anonymouse
Ahli Senior
avatar

Posts : 599
Join date : 14/08/2009

PostSubject: Tahukah Anda??   Tue Sep 08, 2009 12:35 pm

First topic message reminder :

1. Tahukah anda dalam bahasa Inggeris dan Italy, jurugambar dikenali sebagai paparazi. Perkataan itu dipercayai diambil dari watak paparazzo dalam filem La Dolce Vita yang diterbitkan oleh Federico Fellini pada tahun 1960. Dalam Bahasa Melayu pula, ayah kepada seorang budak yang bernama Razzi juga boleh dikenali dengan nama papa Razzi.

2. Tahukah anda bendera negara Denmark telah dicipta 700 tahun lampau, menjadikan bendera paling lama digunakan di dunia lebih lama daripada penggunaan susu cap bendera.

3. Tahukah anda magnet ialah sejenis logam yang juga digelar besi berani. Sebagaimana namanya magnet ialah besi yang berani menarik butir-butir besi lain kearahnya. Bagaimanapun orang yang diupah untuk menarik kereta bukanlah magnet.

4. Tahukah anda cicak memutuskan ekornya apabila diganggu. Apabila cicak menyedari yang dia diekori oleh sesuatu, ia akan memutuskan ekornya supaya benda itu tidak mengekorinya lagi atas alasan tanpa ekor sudah tentu ia tidak akan diekori lagi.

5. Tahukan anda bahawa seorang manusia normal tidak boleh menyentuh telinganya sendiri menggunakan siku.

6. Tahukah anda burung dapat pulang ke sarangnya walaupun telah keluar kadangkala hingga beribu kilometer daripada sarangnya tanpa sesat atau silap walaupun tanpa bantuan kompas. Ini kerana setiap sarang burung mempunyai alamatnya yang tersendiri sebenarnya.

7. Tahukah anda bunyi perkataan lempeng dan tempeleng adalah hampir sama walaupun ia berbeza dari segi rupa bentuknya. Tapi, walaubagaimanapun orang yang kena tempeleng masih boleh memakan lempeng apabila dia berasa lapar.

8. Tahukah anda gunung berapi yang berusia tiga ratus tahun disahkan masih aktif untuk meletup. Tapi mengikut kajian ahli gunung, api elektrik di rumah kita tidak akan aktif jika tidak membayar bilnya selama tiga bulan.

9. Tahukah anda orang yang tidak pernah kisah langsung tentang wang ringgit, pangkat, kedudukan dan harta dunia ialah Orang Utan.

10. Tahukah anda ahli sains seluruh dunia bersepakat jika nasi ayam dimakan sewaktu lapar, perut kita akan mengalami satu tindakbalas yang berupa kekenyangan. Nasi ayam juga boleh digunakan sebagai ubat untuk menggembirakan hati kita bila nasi ayam yang dimakan itu dibelanja oleh kawan kita.

11. Dan tahukah anda bahawa hampir kesemua pembaca artikel ini telah mencuba untuk menyentuh telinga menggunakan siku.



............ hahahaha~~
ngaku je la wei.. korg da try wat tadik..
gelakgolek gelakgolek gelakgolek
Back to top Go down

AuthorMessage
ekei47
Admin
Admin
avatar

Posts : 439
Join date : 11/08/2009
Age : 32
Location : pandan indah-bangsar-TTDI-bandar utama-sg.buloh-melaka-kluang-jaybee-kaybee

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Wed Sep 09, 2009 4:45 pm

gabanislam wrote:
boo wrote:
hahaha...
hbs r prof kali ni..sume membongkar kehebatan moto beliau....

tahukah anda?? moto seiras ini juga ibarat jam loceng bagi kiddin untuk bgun perg class...moto ni juga membawa sesuatu yg +ve dalam kehidupan org len secar xlangsung

tahukah anda juga??? moto seiras gmba inilah juga yg telah mnyebbkn alan n bbrpe org mkhluk len lari lintang pukang sbb mnyangkakn lembu nk msuk dapur umah sewa ak, rupanya si tuan moto yg sdg mnyorong motonye... byk sgguh fakta tntg moto ni prof, leh wt ensiklopedia ni..hahaha

time kaseh la prop sbb jd pnyerap hentakan ak ms eksiden tu, tp pdanla ngn bdn ko prop, klau ak yg dijadikan tilam pengalas, xke patah riuk tulang ak nk tmpung bdn ko..huhuhu, tp papepun tq la prop sbb sudi ngerek ak nek moto hang utk g kuliah (wlpn xsmpai bilik kuliah...hehehe) n mmblehkn ak mlayakkn diri register kelab geng2 aqua yg eksiden..hahahaha

kamel.. da register ke blom dlm kelab geng2 eksiden? kalo x, xleh nk claim duit derma ikhlas mangse kemalangan jln raya yg bdk2 lain kolek time kuliah pn asma. hahahaha... rugi la lu kamel...

_________________
it never was a love. it's an obsession.
Back to top Go down
gabanislam
Ahli Junior
avatar

Posts : 147
Join date : 07/08/2009
Age : 32
Location : between the inner ground and sky

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Wed Sep 09, 2009 4:53 pm

ekei47 wrote:
gabanislam wrote:
boo wrote:
hahaha...
hbs r prof kali ni..sume membongkar kehebatan moto beliau....

tahukah anda?? moto seiras ini juga ibarat jam loceng bagi kiddin untuk bgun perg class...moto ni juga membawa sesuatu yg +ve dalam kehidupan org len secar xlangsung

tahukah anda juga??? moto seiras gmba inilah juga yg telah mnyebbkn alan n bbrpe org mkhluk len lari lintang pukang sbb mnyangkakn lembu nk msuk dapur umah sewa ak, rupanya si tuan moto yg sdg mnyorong motonye... byk sgguh fakta tntg moto ni prof, leh wt ensiklopedia ni..hahaha

time kaseh la prop sbb jd pnyerap hentakan ak ms eksiden tu, tp pdanla ngn bdn ko prop, klau ak yg dijadikan tilam pengalas, xke patah riuk tulang ak nk tmpung bdn ko..huhuhu, tp papepun tq la prop sbb sudi ngerek ak nek moto hang utk g kuliah (wlpn xsmpai bilik kuliah...hehehe) n mmblehkn ak mlayakkn diri register kelab geng2 aqua yg eksiden..hahahaha

kamel.. da register ke blom dlm kelab geng2 eksiden? kalo x, xleh nk claim duit derma ikhlas mangse kemalangan jln raya yg bdk2 lain kolek time kuliah pn asma. hahahaha... rugi la lu kamel...

ak rs xperlu claim la a.k..mmndgkn injured ak yg xsbrpe, prop yg ptt kne claim sbb tulang serangka die hmpir pth sbb mnmpg bban ak n motonye ngn tulang kaki yg terpele'ot shgga xmmpu bjalan smpurna utk bbrp ari n juga mgalami trauma yg agk srius shgga xmmpu ke kliah utk bbrpa ari..
Back to top Go down
boo
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 455
Join date : 14/08/2009
Age : 33
Location : lokasi

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Thu Sep 10, 2009 1:28 am

gabanislam wrote:
boo wrote:
hahaha...
hbs r prof kali ni..sume membongkar kehebatan moto beliau....

tahukah anda?? moto seiras ini juga ibarat jam loceng bagi kiddin untuk bgun perg class...moto ni juga membawa sesuatu yg +ve dalam kehidupan org len secar xlangsung

tahukah anda juga??? moto seiras gmba inilah juga yg telah mnyebbkn alan n bbrpe org mkhluk len lari lintang pukang sbb mnyangkakn lembu nk msuk dapur umah sewa ak, rupanya si tuan moto yg sdg mnyorong motonye... byk sgguh fakta tntg moto ni prof, leh wt ensiklopedia ni..hahaha

time kaseh la prop sbb jd pnyerap hentakan ak ms eksiden tu, tp pdanla ngn bdn ko prop, klau ak yg dijadikan tilam pengalas, xke patah riuk tulang ak nk tmpung bdn ko..huhuhu, tp papepun tq la prop sbb sudi ngerek ak nek moto hang utk g kuliah (wlpn xsmpai bilik kuliah...hehehe) n mmblehkn ak mlayakkn diri register kelab geng2 aqua yg eksiden..hahahaha

xleh blah rr fakta ko kamil.... ade ke ingat lembu??haha ..sib bek bkn prof yg disangka lembu...
Back to top Go down
Anonymouse
Ahli Senior
avatar

Posts : 599
Join date : 14/08/2009

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Thu Sep 10, 2009 1:35 am

tu si ensem ke joe ntah yang wat gaya takut yang amat time aku dok sorong moto tuh smbil kata 'ape tu.. ape tu'..
Back to top Go down
boo
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 455
Join date : 14/08/2009
Age : 33
Location : lokasi

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Thu Sep 10, 2009 1:57 am

natang pa?natang pa?? hahaha
Back to top Go down
gabanislam
Ahli Junior
avatar

Posts : 147
Join date : 07/08/2009
Age : 32
Location : between the inner ground and sky

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Thu Sep 10, 2009 2:31 am

ak mmg xleh bla la time tuu.. tgh syok2 tgk tv tibe2 bdk2 kt dapur lari lintg pukang.. trutama alan ngn muke glaba die yg dlu lari nek ats..hahahahaa..prop yg xtau menahu muncul ngn muke xbersalahnye dr pintu dpur..hahahhaa
Back to top Go down
Anonymouse
Ahli Senior
avatar

Posts : 599
Join date : 14/08/2009

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Thu Sep 10, 2009 12:13 pm

aku pon mmg xbleh blah..
alan ngan ajak xslap aku yg lari tuh..
joe ngan ensem xla smpai lari naik tangga. diorg tgk aje..
tp tgk dari jauh la..
Back to top Go down
ikrom
Ahli Junior
avatar

Posts : 287
Join date : 16/08/2009
Age : 31
Location : Kay Bee

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Thu Sep 10, 2009 8:10 pm

aku tgah ngadap komputer masa tuh...pastu dgr gelak2...alan mmg gelabah...hahaha...
Back to top Go down
Anonymouse
Ahli Senior
avatar

Posts : 599
Join date : 14/08/2009

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Thu Sep 10, 2009 9:29 pm

alan mmg lebey2.. gabra yang amat dia time tuh..
ajak ikot lari ngan alan je..
Back to top Go down
ikrom
Ahli Junior
avatar

Posts : 287
Join date : 16/08/2009
Age : 31
Location : Kay Bee

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Fri Sep 11, 2009 7:57 am

gelabah bewok...
Back to top Go down
broken angel
Admin
Admin
avatar

Posts : 130
Join date : 05/08/2009
Age : 32

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Fri Sep 11, 2009 10:36 am

mane alan?lame da die x sign in..ajak? kiddin? ensem? n sorg lg jo?? dimanakah jo jambul??? rakan2 tlg knl pst lokasi mereka dan smpaikan kabar berita ttg mereka..
klu dorg bace forum ni mst xleh bla...

prop..mu mmg legend @ legeng (versi ganu)!!
Back to top Go down
http://www.zenxin.com.my
ikrom
Ahli Junior
avatar

Posts : 287
Join date : 16/08/2009
Age : 31
Location : Kay Bee

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Sat Sep 12, 2009 12:35 am

alan n sugi kat tg demong... tenet xde...ikang je ada sana...
Back to top Go down
Anonymouse
Ahli Senior
avatar

Posts : 599
Join date : 14/08/2009

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Sat Sep 12, 2009 10:37 pm

diorang kat sna lagi ke?
ingt da tukar tmpat len..
Back to top Go down
ikrom
Ahli Junior
avatar

Posts : 287
Join date : 16/08/2009
Age : 31
Location : Kay Bee

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Sat Sep 12, 2009 11:35 pm

aku je tukar...diorng masih setia...
Back to top Go down
boo
Moderator
Moderator
avatar

Posts : 455
Join date : 14/08/2009
Age : 33
Location : lokasi

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Sun Sep 13, 2009 2:25 am

ko ni jenis xsetia laaa ikrom??isk22
Back to top Go down
Anonymouse
Ahli Senior
avatar

Posts : 599
Join date : 14/08/2009

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Sun Sep 13, 2009 10:26 am

ikrom mmg xsetia..
kejap2 tukar..
kejap2 tukar..
Back to top Go down
ikrom
Ahli Junior
avatar

Posts : 287
Join date : 16/08/2009
Age : 31
Location : Kay Bee

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Sun Sep 13, 2009 8:01 pm

bukan tukar awek pon...tukar keje untuk mencari kerjaya yg lebey baek punya....
hang rajin la tukar awek prop...haha
Back to top Go down
Anonymouse
Ahli Senior
avatar

Posts : 599
Join date : 14/08/2009

PostSubject: Re: Tahukah Anda??   Sun Sep 13, 2009 8:06 pm

da aku sebut tukar2 awek ka ikrom oi??
ang yang pikiaq camtuh..
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Tahukah Anda??   

Back to top Go down
 
Tahukah Anda??
Back to top 
Page 2 of 2Go to page : Previous  1, 2

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Legacy Of UMT Aquaculturist :: Pengumuman dan Aktiviti Forum :: Cerita, Gambar & Video Lucu..-
Jump to: